Sabtu, 4 Mac 2017

Kaca Mata

Assalamualaikum... 

Harini nak cerita pasal mata. Aku ni start pakai spek lepas tingkatan 6 atas, lebih kurang tahun 2005. Memula aku ok je cuma masa dah nak final exam STPM tu aku asyik mengadu kat arwah mak sakit kepala je, jadinya mak minta aku pergi periksa mata. Mak kata alang-alang ada duit biasiswa tu, pergilah buat spek. Bila aku dah buat spek alhamdulillah lega, pening kepala dah tiada lagi. Maka bermulalah hidupku bersama spek mata. 

Sebenarnya aku suka tengok orang pakai spek. Tak tahulah kenapa aku suka sangat pakai spek. So bila dapat pakai spek happy giler. TAPI...bila dah pakai spek ni barulah aku tahu payah sebenarnya. Yelah nak sapu sampah. Tengok tv, nak cuci toilet dan nak macam-macam lago, semuanya kena pakai spek. Tapi dengan spek ni jugak banyak membantu penglihatan aku. 

Aku lebih suka pakai spek daripada kanta lekap aka contact lens. Boleh kira berapa kali aku pakai. Rasanya 2 kali je. Sekali masa majlis kahwin aku dan masa dinner company last year 2016.

Begitulah ceritanya...





















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalau Sudi Kliklah Sini