Rabu, 8 April 2020

PKP Oh PKP



Hmmm harini hari yang keberapa entah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ni, dah lama sangat duduk rumah sampai hari ni hari apa pon aku tak tahu?. Harap Rantaian Covid-19 dapat disifarkan dan diputuskan. Pergilah ke tempat asalmu wahai Covid-19.

Jab aku nak check kalendar........

Harini 4/8/2020 - Rabu dan ni dah masuk PKP fasa kedua. PKP fasa pertama mula pada 18/03/2020 pada hari yang sama juga. bermakna dah masuk 3 minggu aku tak jumpa my anak bujang Harrazaman.

Adoi rindu oi... semalam adik ipar aku hantar voice mail. Dia cerita pasal si Harraz. Lepas dia lipat baju, nenek minta Harraz simpan balik hanger (sangkut baju) dekat ampaian. Si Harraz plak punya banyak hanger, boleh pulak dia bawak 2 jek. Pastu nenek cakaplah,

Nenek : Harraz bawak lah banyak sikit. macam ni (nenek pi gantung hanger kat telinga)

Harraz : ....... (dia pun ikut apa nenek dia buat gantung kat telinga jugak, tapi muka serius kot. Dengan penggantung spender yang bulat pun dia gantung kat telinga)

luruslah pulak anak aku ni....

Acu : Gelak......je

Aku bagi laki aku dengar VM adik ipar... sekali muka laki aku sedih...pastu dia kata "kesian anak aku kena buli dengan nenek".

Tu aku cakap dengan Adik, maybe Harraz ingat tu benda baru kot, sebab tu dia buat sebelum ni tak pernah pulak ibu dan ayah aku ajar macam ni. Kelakar lah nenek dan Harraz ni.

Semoga Harraz anak ibu sentiasa sihat kat sana okey. Ibu, ayah dan adik sayang dan rindu sangat dekat abang. Ambiklah peluang belajar dengan acu dan nenek. Setiap hari ibu rindu anak ibu. Dengar cakap Acu dan nenek k. Jangan gaduh-gaduh dengan Zafran & Thaqif.

Nanti bila Polis kata ibu dah boleh keluar rumah, ibu dan ayah akan ambik abang. Hopefully kita dapat jumpa before ramadhan or birthday abang.













                     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalau Sudi Kliklah Sini