Ahad, 6 Mac 2016

Family Dan Kerjaya

Assalamualaikum... 

Since hujung February sampailah sekarang kehidupan aku dah start busy. Oklah kan dah lama rehat...alhamdulillah ada kerja..tapi tulah tekanan sewaktu nak mengendalikan kerja. Banyak sangat tekanan yang datang bertalu-talu, sampai satu masa aku rasa dah tak boleh tahan lalu aku pon mencurahkan ayer mata macam budak-budak ko. Nasib baik kawan-kawan sekerja datang membantu, macam wanderpet gitu. Terima Kasih kawan2.






Untuk suami yang sentiasa membantu dan banyak bagi kata-kata perangsang. Terima Kasih sayang, sebab banyak membantu dekat rumah. Ambik Harraz kat rumah ummi, masak dan bagi Harraz makan, basuh berak Harraz lepas tu ambil ibu kat Ofis. Alhamdulillah dia tak pernah merungut. Kadang tu aku je yang risau kot2lah dia penatkan. 

Dah 3 minggu berturut-turut aku kena datang kerja hari sabtu. Tapi before aku pergi ofis, aku kenalah lunaskan tanggungjawab jawab kat rumah dulu. Cuci baju, masak dan kemas rumah. Kenalah amek hati suamikan hehehe.. 


Ayah kat kampung pun aku dah lama tak call nak balik kampung sabtu aku kerja pulak. Tunggulah kerja dah kurang
 InsyaAllah baliklah kami jenguk ayah. Petang semalam sajalah call ayah kat kampung. Tapi ayah tak jawab. Malam tadi dapat call daripada ayah. Lega dengor suara ayah. Siap cerita pasal Maisarah membebel lagi hehehe... Semoga ayah sihat selalu. Sorry orang tengah busy sekarang. Thank you pada kakakku yang jaga makan minum ayah. Semoga Allah permudahkan urusanmu sekeluarga. Kami mak dah tak ada. Alhamdulillah masih ada ayah. Al-Fatihah buat arwah mak. Terkadang rasa macam mak ada lagi..



Kenangan raya dengan arwah mak 2012. Sebulan sebelum majlis pernikahan aku dan husband..


Arwah mak meninggalkan kan kami pada syawal 2013


Aku,  Maisarah dan Ibunya..my kakak


Kerja banyak sampai tak tahu nak buat yang mana dulu. Kadang-kadang lost kejab. Macam tak boleh nak fikir. Bila pikir balik maybe Allah tengah uji aku..busy sampai lupa tanggungjawab pada yang Maha Esa. Ya Allah kau permudahkanlah urusan aku di dunia dan di akhirat....

Aaameeen... 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalau Sudi Kliklah Sini