Ahad, 15 Mei 2016

Aqiqah Cucu

Assalamualaikum...

Aku dah jadi nenek, hehehe muda lagi dah jadi wan ya. Dah dua orang cucu dah aku ni. Tapi cucu sedaralah, cucu kepada sepupu aku. Kenduri Aqiqah dan kesyukuran cucu yang kedua kepada sepupu aku panggil Angah. Masa cucu pertama majlis Aqiqah buat kat rumah dia, tapi kalini maybe giliran besannya di Banting. Tahulah kan bila kate buat kat rumah orang lain ni macam segan sikitlahkan, tapi disebabkan saudara dekat pulak tu jadinya aku dan suami gagahkan jugaklah pergi ke Banting. Dalam kata tak nak pergi sampai jugak kita ya...alhamdulillah.

Angah aku kata datanglah time makan tengahari, makanya aku pon gerak dalam 12.00 tengahari dan sampai sana dalam waktu zohor macamtu. Kak long aku sampai dulu, pastu dia call katanya macam tak ada orang je. Nampan macam baru nak setup meja lauk bagai. Rupanya majlis dia mula jam 3.30pm. Sampai je kat sana dapatlah jumpa kak Long aku. Kami makan awal. Pastu tunggulah jugak dalam 1 jam. Lepas sejam tunggu barulah nampak rombongan acik-acik marhaban berdedai-dedai datang. Aku dan kak long apa lagi terpaksalah meminta pelepasan awal sebab takot lambat sangat sebab esok dah nak kerja kan. Lepas dah jumpa baby, tuan rumah dan sepupu aku, dapat pulak berkat. Dah nak balik tu kakak Eda aku dan family dia sampai. Borak-borak dan layankan Harraz naik buaian, pastu jam pukul 2 lebih aku pon pulang. Pertengahan jalan nak balik hujan selebat-lebatnya. Alhamdulillah selamat sampai sunway jam 4:30pm macamtu.



Muka gembira sebab dapat keluar rumah hihi




Pelamin Aqiqah yang santek


Baby Fariq








 sudahlah tu nak..kita dah nak balik ni sayang...
Harraz: sabarlah ibu...buaian ni besar sangat..kat kampung kecik je.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalau Sudi Kliklah Sini